D2S Xenon izzó – SUPERVISION D2S, 35W, 4300 K
Készleten
H3 Xenon szett – H3 LED izzó 12v – Trafó nélkül működő, 6000K, 36W LED-Xenon hybrid
Készleten
BMW 3 emblémás kulcstartó
Készleten
Magyarországon évről-évre egyre inkább öregszik az autóállomány, így nagyon sok járműből hiányoznak bizonyos extrák. Jó hír azonban, hogy egyes kiegészítők, mint például az ülésfűtés utólag is beépíthető egy autóba – méghozzá többféle módon.
Sokan úgy gondolják, hogy az utólagos megoldások meg sem közelítik a gyári minőség színvonalát, valójában azonban az ülésfűtés ebben a tekintetben is kivételt jelent, ha megfelelően választunk és szakszerűen beépítjük az autóba.
Hogy miért hasznos az ülésfűtés utólag, egyáltalán milyen típusai vannak, kinek ajánlott és miként kell beépíteni ezeket a gépkocsikba? Cikkünkben összegyűjtöttünk minden fontos tudnivalót az utólagos beszerelésről!
Amennyiben autónkba szeretnénk ülésfűtést beszerelni, akkor két lehetőség közül is választhatunk. Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei, így érdemes már a kiválasztáskor okosan dönteni.
A külső ülésfűtések legnagyobb előnye kétségtelenül az, hogy nem igényelnek beépítést, ezáltal különösebb szakértelmet, még akkor is be tudjuk üzemelni, ha konkrétan az ablakmosó folyadék utántöltését is inkább szervizre bízzuk.
Lényege, hogy az autó ülésére egy külső párnát kell helyezni, majd a megfelelő kiegészítőkkel biztonságosan rögzíteni, hogy beszálláskor és kiszálláskor, valamint vezetés közben se mozduljon el a helyéről.
Csatlakoztatása közvetlenül a szivargyújtóhoz történik, így amelyik autóban megtalálható ez a lehetőség, abba a külső ülésfűtés utólag is beszerelhető.
A beépíthető ülésfűtés némileg komplikáltabb ugyan, hiszen ilyenkor speciális fűtőlapok kerülnek az üléshuzat alá, és a gyári megoldásokhoz hasonlóan, teljesen észrevétlen marad, a legtöbbször pedig műszerfalba vagy az ülés közelébe épített kapcsolóval lehet üzemeltetni.
Rendkívül esztétikus és tartós, azonban beépítése szakembert igényel, hiszen egyrészt a fűtőlapokat megfelelően el kell helyezni az ülésben, másrészt pedig az elektromos forráshoz a kábelezést is meg kell oldani.
A beépítés menete a legtöbb modellnél a következő:
Egy ülésfűtés utólagos beszerelése különösen modern autóknál (légzsákos ülések, érzékeny elektronika) nagy odafigyelést igényel!
Az ülésfűtés egy nagyon hasznos extra kényelmi funkció, amely számos előnnyel rendelkezik. A legfontosabbak ezek közül a következők:
Az ülésfűtés sokak szerint az egyik legjobb extra, amit valaha is kitaláltak az autózás komfortosabbá tételének érdekében. Hogy mégis kinek ajánlott?
Egy utólagos ülésfűtés kiválasztásakor elengedhetetlen figyelembe venni néhány szempontot ahhoz, hogy mind a minőség, mind a funkcionalitás tekintetében elégedettek lehessünk. Ezek a következők:
Hogy mennyibe kerül egy ülésfűtés utólag, azt mindig meghatározza, hogy milyen típus mellett döntöttünk.
Általánosságban kijelenthető, hogy a külső és a beépíthető ülésfűtések alapárai között nincs jelentős különbség, átlagosan 15-35 ezer forint között mozognak.
Itt azonban számolnunk kell azzal, hogy a beépíthető típusoknál még a beépítés költsége is terheli ezt az árat.
Ezen felül az utólagos ülésfűtés árát meghatározza, hogy egy- vagy több üléshez vásárolunk, de bizonyos extrák, mint például az alapanyag – karbon- vagy teflonszálas –, illetve a szabályozhatóság is befolyásoló tényezők.
Ha fontos számunkra, hogy olyan utólagos ülésfűtést vegyünk, amelyik garantáltan megfelelő minőséget kínál, akkor érdemes a KIYO ülésfűtés mellett dönteni. Hogy miért? Lássuk!