Hírek

Ülésfűtés utólag: minden tudnivaló az utólagos beszerelésről

Magyarországon évről-évre egyre inkább öregszik az autóállomány, így nagyon sok járműből hiányoznak bizonyos extrák. Jó hír azonban, hogy egyes kiegészítők, mint például az ülésfűtés utólag is beépíthető egy autóba – méghozzá többféle módon.

Sokan úgy gondolják, hogy az utólagos megoldások meg sem közelítik a gyári minőség színvonalát, valójában azonban az ülésfűtés ebben a tekintetben is kivételt jelent, ha megfelelően választunk és szakszerűen beépítjük az autóba.

Hogy miért hasznos az ülésfűtés utólag, egyáltalán milyen típusai vannak, kinek ajánlott és miként kell beépíteni ezeket a gépkocsikba? Cikkünkben összegyűjtöttünk minden fontos tudnivalót az utólagos beszerelésről!

Ülésfűtés utólag? Két lehetőségünk is van!

Amennyiben autónkba szeretnénk ülésfűtést beszerelni, akkor két lehetőség közül is választhatunk. Mindkét típusnak megvannak a maga előnyei, így érdemes már a kiválasztáskor okosan dönteni.

Külső ülésfűtés utólag

A külső ülésfűtések legnagyobb előnye kétségtelenül az, hogy nem igényelnek beépítést, ezáltal különösebb szakértelmet, még akkor is be tudjuk üzemelni, ha konkrétan az ablakmosó folyadék utántöltését is inkább szervizre bízzuk.

Lényege, hogy az autó ülésére egy külső párnát kell helyezni, majd a megfelelő kiegészítőkkel biztonságosan rögzíteni, hogy beszálláskor és kiszálláskor, valamint vezetés közben se mozduljon el a helyéről.

Csatlakoztatása közvetlenül a szivargyújtóhoz történik, így amelyik autóban megtalálható ez a lehetőség, abba a külső ülésfűtés utólag is beszerelhető.

Beépíthető ülésfűtés utólag

A beépíthető ülésfűtés némileg komplikáltabb ugyan, hiszen ilyenkor speciális fűtőlapok kerülnek az üléshuzat alá, és a gyári megoldásokhoz hasonlóan, teljesen észrevétlen marad, a legtöbbször pedig műszerfalba vagy az ülés közelébe épített kapcsolóval lehet üzemeltetni.

Rendkívül esztétikus és tartós, azonban beépítése szakembert igényel, hiszen egyrészt a fűtőlapokat megfelelően el kell helyezni az ülésben, másrészt pedig az elektromos forráshoz a kábelezést is meg kell oldani.

A beépítés menete a legtöbb modellnél a következő:

  • Az első lépés minden esetben az ülés felkészítése a beépítésre, ami a legtöbbször csak a külső huzat eltávolítását jelenti.
  • Ezt követően felhelyezhetők az ülőlapra és a háttámlára a fűtőlapok, amelyek általában csak egyszerű ragasztást igényelnek.
  • A következő lépés a kábelezés, valamint az ülésfűtést működtető kapcsoló beépítése.
  • Mielőtt visszakerülne a kárpit, érdemes kipróbálni az ülésfűtést, hogy jól működik, illetve a rendeltetésének megfelelően látja el a feladatát.
  • Ha minden rendben, visszakerülhet a kárpit és máris élvezhetjük az ülésfűtés előnyeit.

Egy ülésfűtés utólagos beszerelése különösen modern autóknál (légzsákos ülések, érzékeny elektronika) nagy odafigyelést igényel!

Miért hasznos az ülésfűtés?

Az ülésfűtés egy nagyon hasznos extra kényelmi funkció, amely számos előnnyel rendelkezik. A legfontosabbak ezek közül a következők:

  • Komfort: Különösen a hidegebb reggeleken a meleg ülés kimagasló komfortérzetet ad a sofőr számára még akkor is, ha az autó fűtése nem üzemel vagy még nem elég meleg a motor a megfelelő hő leadásához.
  • Biztonság: Egy ülésfűtés beépítése megnöveli a biztonságot is, hiszen nem kell többé nagykabátban beülni a kormánykerék mögé a leghidegebb téli napokon sem, ami akadályozhatja a sofőr reakcióidejét és mozgását.
  • Értéknövekedés: Egy beépíthető ülésfűtés utólag képes megnövelni a jármű értékét, hiszen egy újabb extra lesz a sorban, ami nemcsak a komfortszintet, hanem az eladhatóságot is javítja.

Kinek ajánlott az ülésfűtés utólag?

Az ülésfűtés sokak szerint az egyik legjobb extra, amit valaha is kitaláltak az autózás komfortosabbá tételének érdekében. Hogy mégis kinek ajánlott?

  • Akik sokat autóznak télen, és az induláskor gyors komfortérzetre vágynak.
  • Minden régi és új autótulajdonosnak, ha gyárilag nem került bele ez az extra.
  • Akik mindig szeretnének kellemesen meleg ülésben ülni és vezetni.
  • Megelőzési célzattal azoknak, akik könnyen felfáznak, illetve ízületi- vagy aranyeres panaszoktól szenvednek.
  • Akik szeretnék komfortosabbá tenni az utazást a családtagok vagy az utasok számára, hiszen az ülésfűtés utólag a hátsó üléseken is elhelyezhető.
  • Növelnék a jármű értékét, hiszen a használtautós piacon ez egy különösen keresett extra.

Mire figyeljünk utólagos ülésfűtés kiválasztásakor?

Egy utólagos ülésfűtés kiválasztásakor elengedhetetlen figyelembe venni néhány szempontot ahhoz, hogy mind a minőség, mind a funkcionalitás tekintetében elégedettek lehessünk. Ezek a következők:

  • Igények: Az utólagos ülésfűtések kiválasztásakor érdemes odafigyelni az igényeinkre, hiszen léteznek olyan csomagok, amelyek egyszerre két üléshez tartozó szettet tartalmaznak.
  • Fűtőbetét kialakítása: A legtöbb fűtőbetét univerzális kialakítású, vagyis a gépjárművek zöménél alkalmazható, de legalább a méretét és az alakját ellenőrizzük a vásárlás előtt.
  • Szabályozhatóság: Minél sokoldalúbb egy ülésfűtés szabályozhatósága, annál nagyobb komfortot képes biztosítani az utazók számára. A kétfokozatú állíthatóság ma már a legtöbb terméknél alapvető elvárás.
  • Garancia: Érdemes olyan utólagos ülésfűtések közül választani, amelyek megbízható gyártótól származnak – a KIYO például az egyik legjobb ebben a tekintetben –, illetve több év garanciával rendelkeznek.

Mennyibe kerül az ülésfűtés utólag?

Hogy mennyibe kerül egy ülésfűtés utólag, azt mindig meghatározza, hogy milyen típus mellett döntöttünk.

Általánosságban kijelenthető, hogy a külső és a beépíthető ülésfűtések alapárai között nincs jelentős különbség, átlagosan 15-35 ezer forint között mozognak.

Itt azonban számolnunk kell azzal, hogy a beépíthető típusoknál még a beépítés költsége is terheli ezt az árat.

Ezen felül az utólagos ülésfűtés árát meghatározza, hogy egy- vagy több üléshez vásárolunk, de bizonyos extrák, mint például az alapanyag – karbon- vagy teflonszálas –, illetve a szabályozhatóság is befolyásoló tényezők.

Miért a KIYO ülésfűtés a legjobb választás?

Ha fontos számunkra, hogy olyan utólagos ülésfűtést vegyünk, amelyik garantáltan megfelelő minőséget kínál, akkor érdemes a KIYO ülésfűtés mellett dönteni. Hogy miért? Lássuk!

  • Kiemelkedő ár-érték arány: A KIYO a legmagasabb minőséget nyújtja elérhető áron, nem véletlen, hogy sokan célirányosan keresik már maguknak ezt a márkát.
  • 7 év garancia: A gyártó egyedülálló módon 7 év garanciát kínál termékeire, ami az egyik legnyomósabb érv lehet a választás mellett.
  • Szettben is kapható: Kínálatukban egy- és két ülésre való szettek is elérhetők, így még költséghatékonyabban tudjuk felvértezni az autót ezzel az extrával.
  • Teflonos és karbonszálas termékük is van: Csak rajtunk múlik, hogy melyik típust választjuk, hiszen a KIYO kínálatában vannak olcsóbb karbonszálas, de némileg drágább teflonszálas ülésfűtések is.
  • Személyautóba és teherautóba: A gyártó 12 és 24 V-os kialakítású megoldásokat is kínál, így nemcsak személyautóba, hanem teherautóba is elérhető az ülésfűtés utólag.
  • Szabályozhatóság: A KIYO ülésfűtések többsége két fokozatban szabályozható, így van az enyhébb és az erősebb melegítés, hogy mindenki megtalálja a számításait.
  • Relézett kapcsoló: A hosszú élettartam érdekében a KIYO nemcsak a fűtőlapok minőségére és bevonatára figyelt oda, hanem arra is, hogy relézett kapcsolóval lássa el termékeit.
  • Egyszerű beépítés: Még a beépíthető utólagos ülésfűtések esetében is biztosított az egyszerű beszerelés és a rugalmasság.