LED Angel Eyes 10W LED Marker BMW E90,E91
Készleten
1 pár okoskesztyű, kapacitív kesztyű, téli kesztyű iPad, iPhone stb. készülékekhez fekete színben
Készleten
Hogy csökkentsék a gyorshajtás, illetve az ebből fakadó balesetek számát, a Fővárosi Önkormányzat már 2023-ban bejelentette: modernebb sebességmérő eszközöket alkalmazna az utakon. Az új típusú traffipax Budapest számos pontján meg is jelent 2024 végén.
Az eszközöket a meglévő infrastruktúrára építették fel, és összesen 46 sáv forgalmának ellenőrzésére alkalmasak. Ami azonban ennél is lényegesebb, hogy az új technológia miatt az eddigi lézerblokkolók már nem alkalmasak az összes friss eszköz jelzésére.
Mit tehetünk azért, hogy a legújabb budapesti traffipaxok ellen is hatékonyan védekezhessünk? Cikkünkben most összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalók!
A fővárosban kihelyezett legújabb traffipaxok érdekessége, hogy folyamatosan működnek, így potenciálisan nagy veszélyt jelentenek még azokra is, akik mindig gondosan odafigyelnek a sebességhatárok betartására.
Bár az eredeti tervezet szerint a 45 darab traffipax Budapest főbb közlekedési csomópontjain jelent volna meg, de egyelőre csak 26 kamerát telepítettek, amelyek így is képesek 46 sáv forgalmának felügyeletére.
A helyszíneket az önkormányzat a rendőrség segítségével választotta ki, mégpedig részben a balesetveszélyt, részben pedig a már rendelkezésre álló infrastruktúrát szem előtt tartva.
Minden sebességmérő kamerát hitelesített a mérésügyi hatóság, a tesztüzem pedig sikeresen lezajlott, így ma már nagyon sok autóst ér kellemetlen meglepetés, ha a Szentendrei úton, a Bécsi úton, a Petőfi híd budai hídfőjénél, az Üllői úton, a Rákóczi hídon vagy a 6-os úton közlekedik.
A szabályszegőket ugyanis már bírságolja a rendőrség, ami a gyorshajtási tételek drasztikus emelése után még nagyobb kellemetlenséget okozhat sokaknak, hiszen 15 km/órás túllépésnél is 50 000 forintot kell fizetnie az érintetteknek.
A tervek szerint pedig 2025-ben még tovább növekszik a bírság összege, így a fővárosban különösen nagy figyelmet követel majd a közlekedés.
Sebességmérő kamerák elhelyezkedése a fővárosban (Forrás: Facebook.com/Karácsony Gergely)
Amint azt már cikkünk bevezetőjében is kiemeltük, az új típusú traffipax Budapest forgalmasabb pontjain azért okozhat sok kellemetlenséget a magas bírsági tételek mellett, mert a régi lézerblokkolók többsége nem érzékeli.
Itt szeretnénk hangsúlyozni, hogy a lézerblokkoló nem azt a célt szolgálja az autóban, hogy következmények nélkül meg lehessen szegni a közlekedési szabályokat, sokkal inkább azért, hogy a sofőrök időben értesítést kapjanak a sebességmérésről, és odafigyeljenek tempójukra.
Különösen Budapesten és más nagyvárosban ugyanis gyakori eset, hogy a sok autó miatt még a legtapasztaltabb sofőrök is inkább a forgalmat nézik és nem a kilométerórát. Emiatt előfordulhat kisebb mértékű sebességtúllépés, ami manapság már óriási bírsággal járhat.
Ha valaki sokat van úton, elegendő csak havi két kisebb, figyelmetlenségből fakadó kihágás ahhoz, hogy az havonta 100 ezer forintos, évente pedig akár 1,2 millió forintos extra kiadás legyen.
Ilyen összegeknél az emberek már meggondolják, hogy beruháznak egy lézerblokkolóra, hiszen egy-két hónap alatt megtérülhet az ára. Már amennyiben van működőképes típus a legújabb traffipaxokkal szemben!
Amint elhangzott, a hagyományos lézerblokkolók többsége csak a 2024 előtt használt traffipaxok ellen nyújtott hatékony megoldást (abban az esetben, ha megfelelő típust választottunk).
Hogy akkor mégis mit tehetünk a legújabb sebességmérők ellen? Aggodalomra semmi ok, természetesen van megoldás, ehhez azonban sorra kell venni a traffipax-típusokat.
Ott van rögtön a VÉDA kapu. Ez egy radaros elven dolgozó megoldás, amit a lézerblokkoló nem képes előre jelezni, tehát már esetükben is elengedhetetlen, hogy a kiválasztott termékhez legyen egy GPS U1 egység – ez utólag is beépíthető meglévő lézerblokkoló mellé –, amely folyamatosan frissíthető adatbázis segítségével magyar nyelven képes előre jelezni a sebességmérő pontokat.
A VÉDA kapuk mellett egyre gyakoribbak a traffipax boxok, amelyek lézeres elven mérnek, és éppen emiatt a lézerblokkoló képes felismerni, akárcsak a GPS U1-es egység adatbázisa.
Az egyelőre kizárólag Budapesten elérhető új sebességmérő eszközök szintén kapukon kaptak helyet és radarral működnek, mint a VÉDA kapuk, azonban a lézerblokkoló esetükben is hatástalan. A megoldás itt is a GPS U1 detektor, amely frissíthető adatbázisból jelzi a sebességmérők helyzetét.
Ha nem rendelkezünk még lézerblokkolóval, az új traffipaxok ellen több olyan védelmi rendszer is elérhető, amelyek megfelelő telepítés esetén hatékonyan képesek előre jelezni a sebességmérőket.
Az egyik leghatékonyabb a KIYO Ultimate AP 4R GPS, ami elérhető gyorscsatlakozós és hagyományos formában is – előbbi azoknak lehet fontos, akik sokat vezetnek külföldön, ahol elengedhetetlen a blokkoló kiiktatása.
Ez az eszköz teljes aktív védelemmel rendelkezik, így a régebbi típusú sebességmérők többsége mellett a legújabb budapesti traffipaxok előjelzésére is alkalmas, sőt még a mozgó sebességmérőkkel szemben sem vall kudarcot.
A KIYO lézerblokkolóit Magyarországon gyártják, magyar nyelvű szoftverrel rendelkeznek, adatbázisuk pedig korlátlanul és ingyenesen frissíthető, így garantáltan hosszú távú befektetésként tekinthetünk rájuk.
Rendelkeznek parkolósegéd üzemmóddal, a kis szenzoroknak köszönhetően pedig észrevétlenül beépíthetők a rendszámtábla keretébe gyakorlatilag bármilyen autótípus esetén.
Nincs még fiókod?
Fiók készítése